söyleşi

Ulya Can’ la Astroloji

Uzun yıllardır hem güzellikleri hem sıkıntıları paylaştığım değerli bir dost Ulya Can. Gerek psikolojiye felsefeye kişisel gelişime olan bilgisi ilgisi gerekse astrolojiye verdiği emekten daima bir dost olarak faydalandım çok şanslıyım. Onun çalışkanlığına, bilgi avcısı olmasına hayranım.. kolay işler değil bu Astroloji falan.. matematik adeta.. saatlerce ilmek ilmek dokumak gibi.. bunu tecrübe ettim sayesinde..Özellikle haritama baktığında bazı anlar vardı ki kalakaldığım, silkelendiğim, sık sık aklıma getirdiğim anlardı bu anlar… ve bu sohbeti aslında yapalı zaman oluyor fakat maalesef sıkıntılı günlerden dolayı bir türlü bloğa ekleyemedim. Şimdi tam zamanı dedim kendi kendime…. buyurunuz sohbetimize,

Astrolojiye ilgin nasıl başladı?

Astrolojiyi öğrenme anlamındaki ilgim, yıllarca okuduğum ruhsal , kişisel gelişim ve psikoloji kitaplarından edindiğim bilgilerle, içinde bulunduğumuz yaşamın tam bir sistem olduğunu kavramam ve bu sistemin mekanizmasının nasıl işlediğini öğrenme merakımla başladı. Bir Akrep burcu insanı olarak, her şeyin ardındaki gizemi çok merak eden, kurcalayan, her taşın altına bakma ihtiyacı olan bir yapım var. Hayatımda çok amaçsız olduğum bir dönemdi. Aslında , önce kendi yaşamımı anlamlandırmak için başladım astrolojiye.

Eşim başta olmak üzere 🙂 bazı  insanların Astrolojiye, burçlara bakış açısı oldukça önyargılı..  sence bunun sebebi ne? Klasik yorum şu ya aynı gün aynı saatte doğan kişiyle aynı mıyız muhabbeti 😛 Çevrendeki bu tip yorumlara yaklaşımlara nasıl yaklaşıyorsun?

Hatta bu söylediklerine ek olarak , bir de , “sadece 12 tip insan mı var?” sorusunu ekleyebiliriz. 😊 Fakat yine de, bizler eski astrologlara göre çok şanslıyız. Çünkü astrolojiye bakış hızla değişiyor. Senin sorunun içinde bile , eskiden bilinmeyen fakat artık genele yayılmış olan bir bilgi var; doğum saatinin önemi.

Her kişinin doğum haritası kendine özeldir. Aynı gün aynı saatte doğmuş iki kişi arasında, eğer aynı yerde de doğmuşlarsa elbette bazı benzerlikler olacaktır. Ancak 4 dakikalık bir fark haritada 1 derece demektir ve bazen bu 1 derece, farklılıklara neden olabilir. Ruhun ihtiyacı olan deneyim, büyünen ortam, kültür kişinin farkındalığını şekillendirecek ve harita kendini farklı açacaktır. Astroloji sembol okuma sanatıdır ve semboller, temel olarak belli konuları ifade etmekle birlikte büyük bir zenginlikle yorumlanabilir. Ruhsal bilgiler, sembolizmin 7 seviyede okunabildiğini söyler.

Haritanı yorumlatmak, yorumlamak sana neler kattı ? Harita yorumlatmanın eksi ve artıları neler ?

Bir insanın bu yaşamda en önemli görevinin kendini tanımak olduğunu düşünüyorum. ‘insan’ kelimesi, ‘nisyan’ kelimesinden gelmektedir ve anlamı ‘unutan’ dır. İnsan dünyaya doğduğu andan itibaren, kendini ve özünü unutmuştur. Yaşam, unutulmuş olanın deneyimlerle bir nevi yeniden hatırlanması üzerine kurulmuştur.

Ben haritam yorumlandıkça, en çok, farkındalık çalışmalarım ile uzun sürede keşfettiğim kendimle ilgili, oldukça detaylı ve derin konuların, beni hiç tanımayan biri tarafından tüm netliği ile ortaya konmasına çok şaşırdım. Ve kendimle ilgili daha önce hiç fark etmediğim konularla tanıştım. Gölge yanlarımın, en derin korkularımın, ilişki dinamiklerimin, aile yapımın bu kadar detaylı bir şekilde tanımlanıyor olması beni gerçekten çok etkiledi.

Harita yorumlatmak , kendini tanımak açısından çok büyük bir fırsat ve çok kısa bir yol. Eksi bir yanı olduğunu düşünmüyorum.

Haritasını yorumladığın danışanlarından hiç çok ilginç bir soruyla karşılaştın mı ?

Genel olarak sorulan bir soru var. Mesela bir karar verecekken veya bir değişiklik yapacakken ; ‘ bu benim için hayırlı mı?’ sorusunu alıyorum. Bu soru bana çok ilginç geliyor. Burada, kişi tüm sorumluluğu astroloğa veya astrolog kanalıyla sisteme/Allah’a atıyor gibi geliyor bana. Biz modern astrologlar, kişinin iradesini kullanması gereken zamanlarda, iradesini kullanmasını isteriz. ‘hayırlısı mı’ sorusunu sormak, insanoğlunun ataletinden, rahatını kaçırıp elini taşın altına koymaktan imtina etmesinden başka bir şey değil bana göre. Oysa ki yaşam sorumluluğumuz var en başta. Bu noktada, danışanımdan ‘hayır’ algısını ve tanımını yapmasını isterim.

Eğer doğum saatimizi bilmiyorsak harita yorumlatmamız mümkün değil mi?

Doğum saati belirleme teknikleri var. Bu işleme ‘rektifikasyon’ diyoruz. Doğum saati bilinmiyorsa bir defa böyle bir hizmet almak lazım. Doğum saati olmadan tam bir analiz yapılamaz ama yine de bazı konularda bilgi verilebilir elbette.

Çocukların haritalarına hangi yaşlarda bakmak doğru olur?

Bu tamamen ebeveynin isteğine bağlı. Uygunluk diye bir kavram yok bu konuda. Bununla beraber, ( çocuklar konusunda çok hassas olduğumu biliyorsun), çocuğu götürdüğümüz doktoru nasıl özenle seçiyorsak, astroloğu da özenle seçmemiz gerekir. Pozitif ve sevgi dili ile konuşan birine danışmak iyi olur.

Bu noktada astroloji ile ilgili bir konuyu aydınlatmak istiyorum. Astroloji sadece öngörü/ kehanet değildir. Yaşam deneyimlerimiz ve bunlarla baş edebilme / edememe potansiyellerimiz, psikolojik yapımız ve ruhsal yolculuğumuzla ilgili bilgiler verir. Dolayısı ile çocuğunuz için harita baktırırken geleceği ile ilgili öngörüden çok, nasıl bir karakter olacağı, kimlik yapısı ve bunun gibi konularla ilgili yorum yapmayı tercih ediyorum ben.

Ayrıca yetenek ve kariyer yönelimleri ile ilgili de hem çocuklara hem gençlere analizler yapılabilir ki ben , çocuk ve gençlerle çalışmayı çok seviyor ve önemsiyorum.

Astrolojiye ilgi duyanlara tavsiyelerin var mı eğitim konusunda?

Türkiye’de bu konuda okullar var. Ben ilk başladığımda çok şaşırmıştım, çünkü astrolojinin öğrenilebilir bir şey olduğunu daha önce hiç düşünmemiştim. Çok kıymetli hocalar, astrolojiye yıllarını vermiş, çok emek harcamış öğretmenler var. Araştırarak, kendilerine en yakın gelen enerjiye gitsinler. Çünkü astroloji öğrenirken, mutlaka , sürekli kendileriyle karşılaşacaklar. Hislerine güvenirlerse en doğru yere gideceklerine inanıyorum.

Takip ettiğin astrologlar kimler?

Günlük yorum olarak mı soruyorsun? Tabii ki, ilk başta hocam Sevilay Eriçdem, Horary hocam Öner Döşer. Birkaç tane de yabancı astrolog var.

2020 senesi için söyleyebileceğin öngörülerin var mı ?

2020 yılı ile yeni bir 10 yıla giriş yaptık. Göksel enerjilerin çok yoğun ve sert olduğu bir yıl olacağını söylemem lazım. Zaten sanırım hepimizi bunu ocak ayından itibaren hissetmeye başladık. Eski yapıların yıkılacağı, kopuşların ve kayıpların olacağı bir dönem. Kova çağına doğru giderken, artık işe yaramayan her tür oluşumun yavaş yavaş sonuna geliyoruz. Bununla beraber, eski giderken, yepyeni konular da gündemimize gelebilir. İnsanoğlunun tekamülünde çok önemli bir enerjisel kavşaktayız. Bu yıl, içsel şifa çalışmalarımıza zaman ayırmalıyız. Kendimizi dışardaki olaylara kaptırmamalı, enerjimizi korkuda değil, sevgi ve şefkatte tutmalıyız.

**

İşte böyle.. buraya kadar okuyup daha fazlası ilginizi çekiyorsa aşağıya Ulya’ nın hesap adreslerini ekledim… sevgi ve sağlıkla dolu günlere…..

https://www.instagram.com/ulyacan/

https://ulyacanastroloji.com/

https://www.youtube.com/channel/UCudXJpcCjFM7sjJkQ61SuBw

“Ulya Can’ la Astroloji” için 4 yorum

  1. Aslı’cığım, canım, benimle ropörtaj yaptığın için çok teşekkür ederim. Güzel sözlerin için de ayrıca teşekkür ederim. Uzun yıllardır birbirimize çok konuda destek olduk. Birbirimizin merakından , bilgisinden, tecrübesinden çok faydalandık. İyi ki varsın canım.

    Liked by 1 kişi

Okudun mu nerden bileyim bişi de bari :)