Saklamak istediğim bu yazıyı bloğumda paylaşmak istedim…
** Öğrenme Stilleri Testi **
Sizi en iyi tanımlayan aktivitelerin yanına bir işaret koyun. İçinde en fazla işaret bulunan bölüm sizin baskın öğrenme stilinizi belirler. Farklı bölümlerde aynı sayıda işaretlenmiş aktivite bulunabilir. Bu da davranışlarınızda ya da öğrenme ortamlarında her üç öğrenme stilini de eşit ağırlıklı olarak kullandığınızı gösterir.
Dokunarak-Hareket ederek
- _______ Boş bir kağıda sütunlar çizmem istendiğinde kağıdı katlarım
- _______ Sandalyade otururken sallanırım
- _______ Bacağımı sallarım
- _______ Kalemimi elimde döndürürüm, masada tempo tutarım
- _______ Herşeye dokunmak isterim
- _______ Kapının üst çerçevesine asılarak odaya atlamak isterim
- _______ Bir şeye dokunmadan sadece görerek ve duyarak ona inanmam
- _______ Genellikle hiperaktif olduğum söylenir
- _______ Objeleri biriktirmeyi severim
- _______ Kürdanları, kibritleri küçük küçük parçalara kırarım
- _______ Aletleri açan boşaltır sonra yine bir araya getiririm
- _______ Genellikle çok banyo yapar ya da duş alırım
- _______ Genellikle ellerimi kullanarak ve hızlı konuşurum
- _______ Başkalarının sözünü keserim
__________ TOPLAM
Duyarak
- _______ Konuşmayı severim
- _______ Dinlemeyi severim
- _______ Kendi kendime konuşurum
- _______ Yüksek sesle okurum
- _______ Okurken parmağımla takip ederim
- _______ Okurken kağıda çok yaklaşırım
- _______ Gözlerimi ellerime dayarım
- _______ Genellikle diagram ve grafiklerle aram iyi değildir
- _______ Yazılı karikatürleri tercih ederim
- _______ Görsel ve sözcük hatırlama hafızam iyi değildir
- _______ Kopyalanacak bir şey olmadan kolay çizemem
- _______ Haritalardan çok sözel tarifleri ve yönergeleri tercih ederim
- _______ Öğrenmek için jingle kullanırım
- _______ Sembol ve simgelerle aram iyi değildir
- _______ Sessizliğe dayanamam..ya ben ya da diğerlerinin konuşmasını isterim
__________ TOPLAM
Görerek
- _______ Duyduğum yönergelere dikkat etmem
- _______ Sözel tariflerin tekrarlanmasını isterim
- _______ Sözcükleri hatasız yazarım
- _______ Konuşmacının ağzını izlerim
- _______ Şarkı sözlerini hatırlamada zorlanırım
- _______ Çok not tutarım
- _______ Başkalarının ne yaptığını gözlerim
- _______ Radyo ve televizyonu yüksek sesle dinlerim
- _______ Diagram ve grafikleri kolay algılarım
- _______ Telefonda konuşmayı sevmem
- _______ Biri bana ders verir gibi birşeyler anlatırsa başka dünyalara dalarım
- _______ Sözel yönergeleri kullanamam..haritaya gereksinim duyarım
__________ TOPLAM
**** Farklı öğrenme stilleri için öneriler ****
Dokunarak-Hareket ederek
Ders çalışırken
Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz. Sözcükleri ya da sözel bilgileri öğrenirken onları kuma yazın! ya da kilden yaratın!. Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır. Ders çalışırken hareket edin. Örneğin küçük çocuklar çarpım tablosunu öğrenirken trampolin üserinde atlayabilirler.
Öğretmenlere ipuçları
Bu öğrenciler genellikle öğretmenleri tarafından başarısız olarak görülürler. Aslında bu öğrenciler yaratıcıdırlar ve ellerini kullanabilecekleri fırsatlar ararlar. Sınıfta mümkünse size yakın oturmalılar ve aktiviteleri iyi organize edilmelidir. Bu öğrencilerin hareketliliklerinden sınıfta yararlanabilirsiniz. Örneğin sınıf panosunu düzenleyebilirler, sınıfın temizlenmesine yardımcı olabilirler ya da hareket gerektiren diğer işleri yapabilirler. Hatta sınıfta yapmaları gerekenleri ayakta yaharak bile daha rahat edebilirler.
Duyarak
Ders çalışırken
Bu öğrenciler ders çalışmak için sessiz bir yere ihtiyaç duyarlar. Yüksek sesle okumakla ya da teybe kaydedilmiş materyali dinlemekle öğrenmelerine katkıda bulunurlar. Başka bir arkadaşla çalışmak da bu çocuklar için iyi olabilir.
Öğretmenlere ipuçları
Bu öğrencilere önceden kaydedilmiş bilgiyi dinletebilirsiniz. Bu mümkün olmazsa kendi kendilerine yükses sesle okumalarna ya da bir arkadaşı okurken dinlemelerine izin verin. Yazıl ödevlerde büyük ihtimalle ekstra zamana gereksinim duyabilirler.
Görerek
Ders çalışırken
Görsel öğrencilerin çalışabilecekleri derli toplu ve karışık ve kalabalık olmayan bir yere gereksinimleri vardır. Ders notları tutmaları yararlıdır. Ders kitabında ya da yazılı metinlerdeki resimlerden çalışmak bu öğrencilere çok uygundur. Bu öğrenciler genellikle yazılı sınavlarda başarılıdır.
Öğretmenlere ipuçları
Bu öğrencilerle çalışırken tahtaya yazarken onlara arkanızı dönmeyin çünkü bu öğrenciler siz konuşurken sizin ağzınızı görmek isteyeceklerdir. Görsel öğrenciler ders anlatımı sırasında eğer not tutmuyorlarsa dersten kolayca uzaklaşacaklardır. Bu öğrenciler yazılı yönergelere gereksinim duyarlar. Bu öğrenciler için genellikle okumayı öğrenirken fonetik yöntem uygun olmamaktadır.
Kaynak: Nancy Cheatwood Ellis © 1996 “A Very Special Education Page”
Çok sevdim bnunu
BeğenBeğen
Yapmak lazım 🙂
BeğenBeğen
Okul sıralarındaki öğrenciliğim bitmiş olsa da hayat boyu öğrenme diye bir kavram var artık;)
Güzel bir bilgiydi, teşekkürler.
BeğenBeğen
kesinlikle doğru 🙂 benim için de öyle birdünyafikir 🙂
BeğenBeğen