RSS

1şeftali 1000şeftali…

03 Nis

aşeftaliÖncelikle aklıma ilk geleni yazayım..Bir dönem Türkiye’ de yasakmış bu kitap.. çok şaşırdım.. Kitabı “Küçük Kara Balık” ın yazarı yazmış. İranlı yazar Samed Behrengi. Bir şeftalinin ağaca dönüşü, ağacın umutları, gelişmesi, direnmesi, hayalleri…. öyle detayla naiflikle anlatılmış ki…

Etim yok oluyordu, çekirdeğim de yeni bir hayata başlamanın düşünü kuruyordu. Bir dakika sonra benden iz bile kalmayacaktı ortada ama çekirdeğim ne zaman ve nasıl büyümeye başlayacağını düşünüyordu. Aynı anda hem ölecektim hem de yeniden doğacaktım. Polat son bir kez ağzına aldı beni, kalan son etimi kopardı, yuttu, çekirdeğimi çıkardı. Artık bir şeftali değildim. Canlı bir çekirdektim, sert bir kabuğum vardı, onun altında da yeni bir canlı tohum gizliyordum. Çekirdeğimi yarıp dışarı çıkmak ve yeniden büyümeye başlamak için sadece biraz dinlenmeye ve nemli toprağa gereksinmem vardı.”

” o zamanlar yorgun değildim. kendi içimde gelişmiştim, ilk halim kaybolmuş başka bir şey olmuştum. ben bir çekirdekken, yani yetişkin bir çekirdekken, gelişmemi bitirmiştim ve hareket edemezdim artık. ama tam bir ağaç olmak istediğim zaman, eksikleri çok olan gelişmesi gereken körpe bir fideydim. çok çalışmam ve gelişmem gerekiyordu. yetişkin bir çekirdekle, eksik bir ağacın arasındaki farkı düşünüyordum. yetişkin çekirdek bir çıkmazın içindedir. aynı kalır, değişmezse çürür. oysa eksiklikleri olan bir fidenin önünde çok güzel bir gelecek vardır. her şey an be an değişir, değişimler birikir. belli bir düzeye gelince, ‘o’ artık ‘önceki’ değildir. başka bir şeydir artık…”

 

 

 
7 Yorum

Yazan: 03 Nisan 2015 in kitaplık

 

Etiketler: , , , ,

7 responses to “1şeftali 1000şeftali…

  1. Melis Tezcan

    03 Nisan 2015 at 09:49

    Çocukluğumun kitabidir. Cok severek okumustuk 80lerde.
    2 sene evvel annemin cocukken bana okudugu kitap Kucuk Kara Balik, şeftali ve diger bir kitabini daha almistim yazarin Tuyaptan. Ogluma okumak istiyorum.

    Beğen

     
  2. Melis Tezcan

    03 Nisan 2015 at 09:52

    bu arada facebook paylasim seceneginiz de olmali

    Beğen

     
  3. loveandsmile

    03 Nisan 2015 at 09:57

    Melis Hanım o nasıl eklenir bulmam lazım.. çünkü ben biraz deneme yanılmayla bloğu kurdum yani çok becerikli değilim bu konuda 😦 bir kurcalamalıyım..

    Beğen

     
  4. loveandsmile

    03 Nisan 2015 at 10:01

    Yaptım Melis Hanım 🙂 teşekkürler tavsiyeniz için

    Beğen

     
  5. Havva Peynirci

    03 Nisan 2015 at 21:05

    küçük karabalığı okuduğumda yaş aralığı hakkında karar verememiştim,şimdi senin önerini okuyunca emin oldum,büyümek isteyen yetişkinler için
    teşekkürler

    Beğen

     
  6. loveandsmile

    06 Nisan 2015 at 08:34

    Havva benim okurken pek yaş aralığım yok ondan hiç böyle şeyleri düşünüp de belirtmiyorum 🙂
    haklısın bu kitabın yaşı yok.. tavsiye ederim o yüzden

    Beğen

     
  7. modadabirkadın

    20 Nisan 2015 at 23:13

    enteresanmış , okumalı

    Beğen

     

Okudun mu nerden bileyim bişi de bari :)

 
yolda

kendime not, size tavsiye

KoyuLimon

serüvensel balık'log

japonkedi

to thine own self be true

Terapi Defteri

Uzm. Klnk. Psk. Deniz Erdem

Basit ve Mutlu Yaşam

Mutluysan devam et mutsuzsan değiştir

Mor Alev

Ruhani Gelişim Haberleri ve Paylaşım Platformu

Uzm. Dr. Burak Uzel

Dahiliye Uzmanı

Zamanın Ötesi

Bir'den Bir'e ulaşmak, birdenbire olmaz...

Love and Smile

Gülümse...Sünger Bob Heidi'yle Yakartop Oynuyor

