RSS

2 yaş civarı dellenmeleri…

08 Nis

Malum 2 yaş civarı yaşanan şeyler bizde de var.

* O benim bu benimcilik “ o menim “ “ babanın diil menim “

* Herşeyi ben yapıcamcılık “ men yapcam “ men alcam “ men tutcam “

* Tırmanma, atlama çılgınlığı

* Etrafa saçmacılık.. ekmekler parça pinçik yapılıyor yerlere atılıyor… biskuvi yerken püskürtülüyor… legolar fırlatılıyor..

* Giysileri çıkarmacılık, çıplak gezme sevdası, çorap kavgası, bezle dövüşmeler..

* Kararsızlık fırtınası.. “ süt içcem men” “ portokal içcem men süt içmicem “ “ ııh ben ayran içcem”….ya sabır 🙂

* kafayı takmacılık….  aynı kıyafeti sürekli giymek istemek…kapıyı o açcak ben değil.. tekrar baştan al sakinleştirmek için 🙂

….. gibi gibi

Çok şükür konuşarak, sabrederek, ilgi dağıtarak, şarkılarla atlatıyoruz.. zaten olabildiğince birçok şeyi kendisinin yapmasına teşvik ediyoruz. Ve bundan çok çok mutlu oluyor bunu anında görebiliyoruz. CIMG4265CIMG4264

 Bu muhteşem kreasyonundaki eskimo yeleğe taktı haftasonu 🙂 Babasıyla park kreasyonu bu yelekti..

 

 

 

 

 

 Sırta çıkmayı çok seviyor..Dedeyle atçılık…Babayla lego kulesi..yükseklerde bıdığımızın aklı…CIMG4269CIMG4279

 CIMG4287

 

 

 

 

 

 

Ben giydirdim o çıkardı ben giydirdim o naaptı etti çıkardı. Bazı sabahlar bir  bakıyorum alt pijama ve bez çıkarılmış..Zaten çorapları hiç affetmiyor.. Şu havalar düzelse de üşüyecek stresinden kurtulsak..

Kullandığım taktiklere gelince..yani bizde genelde işe yarayan taktikler ; ( bu arada umarım bu taktiklerim hatalı değildir…..)

* ters etki : yemesini/içmesini istediğim şey için..  – hayır sen yemiyceksin hayır sakın yeme tepkileriyle inat hissi uyandırıp yedirme/içirme

* kıskandırma taktiği : mickey yiyecek .. erene vericem .. ela giysin bunu.. baba içsin şurubu…. -hayır meeenn diye atlıyor minik şey 🙂

* seçenekle kafayı allak bullak edip emellere ulaşma taktiği 🙂 : süt mü içiceksin portakal suyu mu..içeceği yoksa da içiyor… gerçi beni tufaya getirip ayran ! diye atlayadabiliyor düdük..

* görsel silahlar : renkli , hayvanlı kaşıklar, değişik renkli desenli tabaklar, süslü pipetler, yemeğe şekiller vermece, köfteyle ağıza basket yapmacalar, …

* umursamama taktiği  : babayla deli gibi iştahla yemeğe dalınır mmm harika mmm nidalarıyla 🙂  ona hiç ye iç denmez delicesine zevk alınma numaraları yapılır….. bu taktik sayesinde şok olduğum şeyleri yemiştir.. 🙂

Bazı zamanlarda ise taktik maktik denemeyiz… tamam oğlum nasıl istersen deriz ve rahat bırakırız… sakinleştiğinde zaten kendine gelir melek oğlum..

 
Yorum yapın

Yazan: 08 Nisan 2014 in şundan bundan

 

Etiketler: , ,

Okudun mu nerden bileyim bişi de bari :)

 
