RSS

Cep Terapisi…

11 Tem

 

CIMG0542

Bu kitabı okuyalı epey oldu ama bir türlü kitaptan notları yazamadığım için bloga ekleyemedim. Merak ettiğim bir kitaptı. Ama umduğum kadar da etkilenmedim. Belki de bu türden kitapların be babalarını ne ağırlarını okuduğum için bana hafif gelmiş olabilir etkilemek de istemem açıkçası.. Pozitif düşündüren, güç veren, gaz veren bir kitaba ihtiyacınız varsa tavsiyemdir. İşte kitaptan aldığım notlar ;

******* Bu arada başta takibi çok sevdiğim http://2balik1kedi.blogspot.com/ olmak üzere bazı bloglarda görüp özendiğim birşey oldu.. Kitap Takası.. Ben de düşünüyorum. Belki bu kitapta takasa koyabileceğim bir kitap olabilir. 3-5 kitap koysam bloguma..sonra önerisi olan takas teklifi olan arkadaşlarla da takas etsek.. ben de farklı bişiler okumuş olurum hem de.. bakalım .. yakında haberiniz olur zaten ayarlayabilirsem.. 🙂 gerçi ben ayarlasam talip çıkacak mı bakalım :)) neyse biz bu kitaba dönelim…

” ” ” ” ” ”

* İşte bu kitap benim akıl sağlığı dosyam. Terapi seanslarım arasında kullandığım tüm teknikler, püf noktaları ve ipuçları burada.

 * Derin nefes almanın yüzlerce farklı tekniği vardır ama “Dört Adım” metodu psikiyatri servisindeyken öğrendiklerim arasında en basit ve etkili olanı :

1-Dörde kadar sayarak yavaşça nefes alın.

2-Nefesinizi tutup dörde kadar sayın.

3-Dörde kadar sayarak, dudaklarınızı büzüp yavaşça nefesinizi verin.

4-Nefes almadan bekleyerek dörde kadar sayın.

5-İki kez normal nefes alın.

6-Tekrar birinci adımdan başlayın.

 *Eğer gerçekten sinirliyseniz, şunu deneyin: Dilinizi, ön dişlerinizin hemen arkasına, damağınıza yaslayın.Beşe kadar sayarak, yavaşça burnunuzdan nefes alın.Nefesinizi tutarak yediye kadar sayın.Nefesinizi yavaşça verirken sekize kadar sayın. Nefes aldıkça inip kalkmasını hissetmek için elinizi karnınıza koyun.

*Mary Anne Radmacher, “ Cesaret her zaman kükremez; bazen cesaret , “yarın tekrar deneyeceğim” diyen kısık bir sestir” demiş.

 

*Budist Thich Nhat Hanh’ın sözünü dinlemek için elimden geleni yapıyorum: “ Bulaşıkları yıkarken, bulaşığı yıkamak hayatınızdaki en önemli şey olmalı. Tıpkı, çay içerken çay içmenin hayatınızın en önemli şeyi olması gerektiği gibi.Her eylem büyük bir dikkatle yapılmalı.Çünkü her bir eylem, bir ayin, bir törendir.”

*Derin nefes almayla beraber, “ Bu da geçecek “ cümlesi, kaygıyla mücadele ederken kullandığım en güçlü araçlardan biridir. Beş dakikada, neredeyse yüz kez bunu tekrar ederim. Mutlaka işe yarar, nefesimi göğsümden diyaframıma indirmemde yardımcı olur.

 *Bir ARKADAŞINIZA kendinize davrandığınız gibi davransaydınız, ne kadar daha sizin yanınızda duracağını hiç düşündünüz mü? Terapistim, neredeyse her seansımızda bu ikileme dikkatimi çeker. “ Eğer senin durumunda bir arkadaşın olsaydı ona ne derdin ? “ diye sorar.

 
6 Yorum

Yazan: 11 Temmuz 2013 in kitaplık

 

Etiketler: , , , , ,

6 responses to “Cep Terapisi…

  1. Esra

    11 Temmuz 2013 at 13:42

    Adımı gördüm sanki 🙂
    Biz başlayamadan sen bu takas işini halledeceksin sanırım 🙂

    Beğen

     
  2. Sinem

    11 Temmuz 2013 at 15:39

    Ben takasa varım 🙂
    Bu da geçecek gerçekten doğru bir telkin!

    Beğen

     
  3. loveandsmile

    12 Temmuz 2013 at 08:33

    O zaman takas mailimi yani takasa vermek istediğim kitapları hazırlayayım bloga yazayım. eğer benimkilerden istersen sen de vereceklerini yazarsın uyarsa yaparız.. uymazsa bakalım başka kimler çıkcek 🙂

    Beğen

     
  4. loveandsmile

    12 Temmuz 2013 at 08:34

    Sen benden hızlısın.. belli olmaz :).. ben bu haftasonu kitaplarıma bakayım..zaten o kadar az kitabım kaldı ki.. ben çok kitap bağışladım da bi ara.. bir de bebişten dolayı eşya azaltma döneminde çok kitap da verdim..azıcık kitabım var zaten..bir koyayım takasa bakalım neler olcek 🙂

    Beğen

     
  5. Esra

    12 Temmuz 2013 at 13:29

    heyecanla bekliyorum takas yazısını; bakalım neler çıkacak,kimler katılacak 🙂

    Beğen

     
  6. Umutt

    06 Ocak 2017 at 00:17

    Yorum yokkk

    Beğen

     

Okudun mu nerden bileyim bişi de bari :)

 
