RSS

Yavrum yedi yemedi sorunsalı

20 May

CIMG0386 CIMG0387 CIMG0389

Bir yandan ağzına biskuvi tıkmakla meşgul… Bir yandan dolaba girmeye çabalıyor.. Sonra bacağı sıkışıyor yardım dileniyor… Oyy oyyy…

CIMG0433 CIMG0435 CIMG0440

Kaşıkla yemeyi öğrenmesi için ve ellerini kullanıp oynayıp gevşemesi için izin verdiğim bu durum çığrından çıktı sonunda 🙂 Ama şükür ekmeği yoğurda banıp yedi ya … gerisi boş.. anneyim işim ne temizleyecem temizlemeyip de neetcem ( Asliye Teyze oldum ben de 🙂 )

CIMG0404

Eti ne budu ne boyu ne posu ne saldırmış simide benim fındık 🙂

Kubilay 28 inde 1,5 yaşını dolduracak.. Artık eskisi gibi kolay yemiyor…seçiyor…reddediyor..eliyle itiyor.. ısrara sinirleniyor.. Çok şükür ki ne annem ne de biz ısrar etmiyoruz çünkü yemekten hoşlansın istiyoruz inat ettirmeyelim istiyoruz.. Ama öte yandan da korkuyorum günlük gerekli vitamin ve mineralleri alamamasından… bakalım doktor kontolünde umarım herşey yolunda gözükür yani haziranda ..

şükür ceviz fındık badem verince genelde hiç hayır demiyor. Yoğurt yemese arada şirinlikle ayranı sunuyorum ona ya kadehde ya maden suyu şişesinde ( ilginç sunumlar yaparak ilgisini çekiyorum ve işe yarıyor ) haftada 1-2 kez de kefir içiriyorum. Bebe biskuvisi ne kadar vermek istemesem de (çok şekerli geliyor bana… ve çok seviyor hiç hayır demiyor uzatınca.. ) günde 1-3 tane kadar yediği oluyor. Şöyle bir durum var hayır diyor ııh diyor itiyor ağzına değiyor kaşık yada değdiriyoruz zorla yalanıyor ve sonra açıyor ağzını..hay sana düdük..e yiyeceksin niye eziyet ediyorsun ..fırlama işte…

Haftada 1 akşam yemezse yemek muhallebi yapıyorum. İçine yulaf, meyve (kayısı kurusu bazen muz ) tarçın ve ceviz yada fındık badem ekliyorum.  Hala sabahları hafta içi karışık kahvaltı ediyor hani şu anne sütü peynir yumurta biskuvi pekmez yada bal karışımı..bazen de gözleme veya pancake.. yumurta ve peyniri tek yemiyor.. yedirmek için yollar geliştirmeye çabalıyorum.. gözlemede peyniri kakalıyorum mesela.. yumurtayı pancekle.. sanırım kurabiye biskuvimsi şeyle ryapmalıyım..ama ben çok da becerikli değilim neyse çabalıycam tariflere göre.. tavsiyelere açığım besleme, iştahlandırma konularında

Annemleyken daha iyi yiyor sanırım.. Ben varken başrole memelerim geçiyor 🙂 Öyle komik meme diyorki..ve açmıyor ille benim açmam için baskı yapıyor bıdı bıdı.. Suya sıvı şeylere şişelere “bu” diyor. Bunu da kardeşim öğretmiş 🙂 bi de çok tatlı pisi pisi diyor bunu da kardeşim öğretmiş.. Bu sıralar ” anne” leri arttırdı çok mutluyum.

 
7 Yorum

Yazan: 20 Mayıs 2013 in şundan bundan

 

Etiketler: ,

7 responses to “Yavrum yedi yemedi sorunsalı

  1. irem

    20 Mayıs 2013 at 22:24

    ne güzel sıkmadan boğmadan yemek yemeyi eğlenceye çeviriyorsun
    sana tavsiye veremicem ama yazdıklarını tavsiye olarak alıp saklayacağım ilerisi için 🙂

    Beğen

     
  2. Esra

    21 Mayıs 2013 at 09:37

    İrem’e katılıyorum, ben de tavsiye verebilecek durumda değilim ama gördüğüm kadarıyla yemek yemeyi eğlenceli bir hale dönüştürmüşsün, Kubilay şanslı 🙂

    Beğen

     
  3. Hayat ve Kurabiyesi

    21 Mayıs 2013 at 11:48

    Ah o annnieee’ler.. Ya gerçekten bu ara – anni – annii – annniiiee’ler beynimde yankılanıyor.. Geçen gün üst üste 20-25 kez anne demesiyle sinirle ne ne ne neee dedim başladı gülmeye ne ne ne demeye :)) Kubiyle Nehirin yemek sorunsalları aynı.. yumartayı kreple yediriyorum peynirle arası hiç yok süt ve yogurtda bayılıyor o açığı öyle kapatıyoruz. kahvaltı hep bir sorun bebe bisküvisine bayılıyo ama vermek istemediğimizden meyvesine süt ile 2-3 bebe bisküvisi atıyoruz. Ve dediğin gibi annem daha güzel yediriyor 🙂 Suya DU diyo vermeyince annnieeeee DUUU diyo :)) kedilere pisi pisi derdi bugün ilk kez kedi dedi 😀 Bu durumları bugün bi postla kayda geçmeliyim thanks beybi 🙂

    Beğen

     
  4. loveandsmile

    21 Mayıs 2013 at 16:20

    * Ben şanslıyım oğlum şanslı 🙂

    Beğen

     
  5. loveandsmile

    21 Mayıs 2013 at 16:21

    * Kesinlikle yazmalı ve videolamalı 🙂

    Beğen

     
  6. modadabirkadın

    23 Mayıs 2013 at 11:23

    hiç güleceğim yoktu, fotoğraflar çok komik, ilahi kubi… saçlar çk uzamış bu arada.
    yemek seçme durumları amannnn ne zor dönem… allah kolaylık versin… Talya’da kronik kabızlık başlayınca ekstra dikkat etmem gerekmişti bir dönem… hatırlamak bile istemiyorum… ama buna da şükür tabii.
    tavsiyem, ki senin zaten yapmadığını biliyorum, bu dönemde, çocuk yemiyor diye ah vah yapmak yerine, çocuğu çok iyi gözlemleyip, neleri nasıl yemek istediğini anlamaya çalışmak, yediği şeyler için şükretmek, mutlu olmak lazım. ayrıca mutlaka sabit bir yerde , mümkünse masada hep beraber yemek , yemiyorsa da o saatte önüne kendi kendine yiyebileceğini düşündüğün birşyeler koymak oyalanması için ki sofra düzenine alışsın.

    Beğen

     
  7. loveandsmile

    23 Mayıs 2013 at 12:46

    * Evet saçları uzadı epey..
    aynen dediğin gibi yapmaya çalışıyorum. bazen çaresizlikten peşinde dolanıyorum bunu yapmamalıyım

    Beğen

     

Okudun mu nerden bileyim bişi de bari :)

 
