RSS

Kelimeler

23 Ağu

Bu yazımı aylar önce yazmıştım  notlarımda buldum ve yeni bloguma eklemek istedim.

KELİMELER

Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız demiş Konfiçyüs.

Benim için;

Bazı kelimeler vardır unutulmayan… Etkilenilen… Komik olan, olmayan… Anlamı bilinen, bilinmeyen.

İşte benim şu an aklıma gelen kelimelerim;

Endoplazmik retikulum : Şimdi otur çiz deseniz çizerim ben biyoloji dersinde hocamızın öğrettiği resimi.. O resimdeki unutulmaz parçadır benim için endoplazmik retikulum 🙂

Refrigerator : Refrecireytır diye okunuyor. İngilizce. Anlamı ise buzdolabı. Öğrendiğimden beri telaffuzunu sevdiğim yabancı kelimelerdendir.

Telekominikasyon : Bunu demeye bayılırım. Çok zevklidir. Hel o komini kısmı yok mu. Çok hoşuma gider. İngilizcesi de güzeldir. Telekominikeyşın diye söylenir ya ayy çok havalıdır çok severim:))

Melodi : Anlamına yakışır. Sanki bu kelimenin arkasında hep fon müziği vardır.

Kes köse : Fransızcadır. Bu nedir anlamına gelir. Yazılışı çok farklı ve zordur, ben okunuşunu severim.

Gelincik : En sevdiğim çiçek olması bir yana, okunuşu, cik eki ve yazılışı hep hoşuma gitmiştir.

Sizin söylemesi hoşunuza giden favori kelimeleriniz var mı? Paylaşırsanız sevinirim 🙂

 
1 Yorum

Yazan: 23 Ağustos 2010 in şundan bundan

 

Etiketler:

One response to “Kelimeler

  1. ulya

    31 Ağustos 2010 at 21:26

    kelimeleri bile seven, sevgi dolu insan…
    soruna cevap vermek çok zor, daha önce hiç düşünmemiştim. :))

    Beğen

     

Okudun mu nerden bileyim bişi de bari :)

 
Fatma Erdem Röportajları

Hayat Yolculuğumda Bana Eşlik Edenler

minimalce

minimalce işler

KoyuLimon

serüvensel balık'log

japonkedi

to thine own self be true

Terapi Defteri

Uzm. Klnk. Psk. Deniz Erdem

Basit ve Mutlu Yaşam

Mutluysan devam et mutsuzsan değiştir

Mor Alev

Ruhani Gelişim Haberleri ve Paylaşım Platformu

Uzm. Dr. Burak Uzel

Dahiliye Uzmanı

Zamanın Ötesi

Bir'den Bir'e ulaşmak, birdenbire olmaz...

Love and Smile

Gülümse...Sünger Bob Heidi'yle Yakartop Oynuyor

